تحلیل پدیدارشناسانه عوامل موفقیت تحصیلی نابینایان

اعظم جلالی خواه؛ حسین‌احمد برابادی؛ هادی عباسی

دوره 27، شماره 1 ، مرداد 1399، ، صفحه 223-246

https://doi.org/10.22055/psy.2020.31826.2454

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موفقیت تحصیلی افراد دارای مشکل بینایی انجام شد. برای این منظور از رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی توصیفی استفاده شد. مشارکت کنندگان در این پژوهش تعداد 15 نفر از افراد دارای مشکل بینایی بودند که بخش اعظم زندگی خود را در نابینایی گذرانده و در سال تحصیلی 97-96، دانشجو یا فارغ التحصیل دوره دکتری بودند. این افراد ...  بیشتر